pondělí 18. srpna 2008

The Legend (2007)

- alternativní název: The Story of the First King's Four Gods, Tae Wang Sa Shin Gi

- žánr: historické, fantasy

- počet episod: 24

- délka episody: 1 hodina

- download: LJ Jdramas (complete, host links - Megaupload)


Před dvěma tisíci lety byla Korej krutě zmítána válkami. Kmen Tygra v čele s kněžkou ohně, Kaijin, byl v té době nejmocnější a nejkrvežíznivější kmen. Dobýval další a další kmeny a stále rozšiřoval svá území. Jeho jediným protivníkem, jenž se mu odmítal podrobit a jako jediný se mu vzepřel, byl mírumilovnější kmen Medvěda.
Naneštěstí, to znamenalo pokračovat ve vzájemném zabíjení.

Hwanung, syn Nebes, nemohl snést pohled na to neustále vraždění, proto se rozhodl sestoupit do světa lidí a přivést sebou tři Strážce, z nichž každý měl střežit jednu světovou stranu a ochránit slabší kmeny před výbojnějším kmenem Tygra - Baek-Ho (Bílého tygra) pro západ, Cheong-Ryong (Modrého draka) pro východ a Hyeon-Mu (Černého Želvího hada (?Turtle snake)) pro sever.
Většinu kmenů sjednotil a tak vznikla prosperující, mírumilovná země, Jooshin.

Kmen Tygra se však odmítal připojit k Hwanungovi a vzdát se svých území, a proto vytáhl znova do boje. Během nadcházející bitvy byla Kaijin smrtelně zraněna a zemřela by, kdyby se nad ní Hwanung neslitoval a její zranění jí nezhojil. V tu chvíli kněžka ohně poprvé poznala, co to znamená se zamilovat. Přesto ale válčení proti Hwanungovým lidem stále pokračovalo.

Jedné noci k ní sestoupil Hwanung a odejmul jí její moc. Kněžka tak ztratila i ten poslední důvod proti němu dál bojovat. Vrátila se tedy do své vesnice a byla rozhodnutá učinit dalšímu zabíjení přítrž a stanout po boku Hwanunga. Jenže Starší kmene Tygra s její náhlou změnou postoje nesouhlasili, odmítali se vzdát, takže je Kaijin ve vzteku všechny zabila a po té utekla.

Mezitím Hwanung předává válečnici z kmene Medvěda, Seo, do opatrovnictví Srdce fénixe, artefakt, v němž vězí Kaijina moc.

Když Kaijin po dlouhém putování dorazí ke kmeni Medvěda, Hwanung se zrovna vyznává Seo ze svých citů. V tu chvíli Kaijin ovládne vztek a žárlivost, rozhodne se vrátit zpět do svého kmene a pomstít se.

O pár měsíců později Kaijin skutečně na kmen Medvěda zaútočí, bohužel zrovna ve chvíli, kdy Seo porodí Hwanungovi, jenž musel opustit svět smrtelníků, syna. Kaijin o jejich dítěti ví, unese ho a vyhrožuje, že pokud si pro něj sám Hwanung nepřijde a nevrátí jí její moc, bez milosti ho zabije.
Seo se vydá svého syna zachránit, bojuje s Kaijin, ale kněžka má převahu a podaří se jí dítě hodit do rokle. V Seo se vzedme vražedná nenávist, na níž zareaguje Srdce fénixe a probudí Temného fénixe, ničivou podobu Rudého fénixe, který začne rychle pustošit okolí a vše srovnávat se zemí. Zrovna v té chvíli sestoupí z nebes Hwanung, jenž stihne ještě jejich syna zachránit. Povolá všechny tři Strážce, aby Fénixe zastavili, ale ti jsou neúspěšní. Nezbývá mu tedy než ženu, kterou miluje a jež se stala zdrojem moci Temného fénixe, zabít.

Po oné tragické události Kaijin spáchá sebevraždu a Hwanung se rozhodne zapečetit moc čtyř bohů, Bílého tygra, Modrého draka, Černé Hadí želvy a Rudého Fénixe, do artefaktů. Svěří je důvěryhodným lidem s prohlášením, že až na obloze bude jasně zářit hvězda Jooshin, ohlásí zrození velkého krále, „krále Jooshin“, který sjednotí Korej a přinese jí mír. Moc artefaktů, posvátných symbolů, se potom probudí, do té doby je ale musí pečlivě střežit.


Uplynuly stovky a stovky let. Na obloze jednoho večera jasně zaplane hvězda Jooshin. Tu noc se narodí v provincii Goguryeo dvě děti, obě dvě královské krve. Ho Gae, jako syn královy sestry a mocného šlechtice Yona, a druhý, Dam Duk, jako syn prosté ženy a králova mladšího bratra.

Roky plynou a král Goguryeo začíná chřadnou. Je nucen si vybrat svého nástupce. K všeobecnému překvapení se král po poradě s kněžkou Orákula, prostřednicí mezi světem smrtelníků a Nebesy, rozhodne pro svého mladšího bratra a jeho syna, dávaje tak přednost před sestřiným synem, který je okolím pokládám za budoucího krále Jooshin, protože pouze o něm se ví, že se narodil pod hvězdou z proroctví.

Dam Duk a jeho otec jsou tak vrženi do dvora plného intrik, kde nejsou vítání ani respektováni a nemají krom Orákula téměř žádnou podporu. Dam Duk je nucen vystupovat jako málo schopný, nešikovný a uzavřený princ neustále ve stínu svého oblíbeného a nadaného bratrance Ho Gaeho, což je jediný způsob, jak si uchránit vlastní život.
Přestože byl Ho Gae od mala vychováván jako budoucí král, necítí k Dam Dukovi žádnou zášť a rychle se s ním spřátelí. Po budoucí kněžce Orákula, Kihě, se tak stává jedním z mála přátel mladého prince.

Bohužel, Ho Gaeova matka se pokusí otrávit Dam Dukova otce a jemu nezbývá než ji dohnat k sebevraždě, protože veřejné potrestání by mohlo způsobit občanskou válku. Těsně předtím než žena zemře, varuje před ním svého syna a ten od té chvíle Dam Duka vášnivě nenávidí a přísahá mu pomstu.

Tím začíná příběh korunního prince Dam Duka, budoucího 19tého krále Goguryeo.



Přiznávám se, že zpočátku mě The Legend nijak zvlášť neoslovila. První díl, vyprávění výše popsané legendy, jsem sledovala docela nezaujatě a mírně se děsila z představy, že se v podobném duchu ponese i zbytek seriálu. Přes svou skepsi jsem ale musela chtě nechtě ocenit efekty, které byly na seriál víc než dobré, skoro se mohly vyrovnat těm filmovým. Pravda, ze Strážců šikovný počítač jen křičel, ale pořád to bylo vkusné... Žádný otřesný latex, provázky a maňásci. No, asi se není čemu divit, když seriál stál 48 milionů dolarů...

No a potom se děj přesunul do "současnosti". V tom okamžiku jsem mu zcela propadla a když se na scéně objevil dospělý princ Dam Duk, klesla mi čelist.
V tu chvíli jsem si musela video stopnout a jít se vydýchat, protože tak nádherného chlapa jsem v životě neviděla. Krom toho, to úchvatné stvoření, Yong-Joon Bae, dokonce umělo skvěle hrát. A to opravdu netvrdím jen kvůli jeho (dechberoucímu) vzhledu.
Podařilo se mu totiž z prince Dam Duka udělat úžasnou postavu.

Strašně špatně se to vkládá do slov, ale jeho charakter a vystupování ve vás prostě musel něco zanechat. Za všech okolností klidný, téměř nikdy nezvyšující hlas a snažící se vše brát s nadhledem, se sebevědomím, které nikdy nehraničilo s arogancí, elegantní, s charismem na rozdávání a často s takovým zvláštním úsměvem na tváři, jako by se bavil nějakým soukromím vtipem. (A když se usmál opravdu široce, to si pak Gladness musela zaskočit dát studenou sprchu. XD) Prostě Dam Dukova povaha si mě totálně získala a i když nemám idealisty ráda, v případě Dam Duka mi tenhle přístup v nejmenším nevadil, protože jakmile šlo do tuhého, něco, většinou opravdu rozumného, dělal, neplácal o míru. Vlastně, když nad tím tak přemýšlím, tak zas takový klasický idealista to nebyl, protože některá jeho opatření nebyla zrovna... vyloženě klaďácká a superčestná.

Zbytek postav mě taky mile překvapil, zvlášť jedna z hlavních ženských hrdinek, Sujini. Tu jsem si upřímně oblíbila, byla totiž děsně roztomilá, při nebezpečných situací nebrečela, ale bojovala, a vůbec s Dam Dukem tvořili takový rozkošný pár... Zvlášť scény, v nichž se společně opíjeli vínem, byly kouzelné. XDD

Nebudu tu rozebírat výkony dalších herců, které podle mě byly dobré, a jejich postav, které jsem až na pár výjimek měla ráda, to by bylo nadlouho. Jen bych se asi pozastavila u hlavního záporáka, v něm vidím největší slabinu seriálu. Připadal mi totiž chvílemi směšný, což není zrovna ten pravý pocit, jež by měl ve vás záporák vyvolávat, a vážně by mě zajímalo, kdo mu nakukal, že nejděsivěji člověk působí, když cosi děsně dramatického pronáší, šermuje rukama div si nevypíchne oko a přitom poulí zle očima, divže mu nevypadnou z důlků. x_X Pardon, ale z toho chytám tak akorát záchvaty smíchu. Nemluvě o scénách, kdy jsem si myslela, že už konečně umřel a on k mému nezměrnému údivu vyskočil někde zpoza rohu, to se mi už fakt chtělo úpět. Naštěstí pak jeho úlohu přebrala jiná postava, s mnohem zajímavějšími, méně černobílými, pohnutkami.

I přes tuto chybku podle mě nemá The Legend ve svém žánru konkurenci. Příběh možná nepatří k úplně nejoriginálnějším, ale pojmutí je záživné – intriky královského dvora, jež hrají v seriálu důležitou roli, jsou velice atraktivním lákadlem, - postavy si člověk snadno oblíbí a zamiluje, seriálové kulisy a efekty v nejmenším nepůsobí levně, naopak, a hudba je potěcha pro ucho. (Stáhla jsem si OST! XD)

Takže, zase a zcela nečekaně, doporučuju. A ne že mi budete slintat na Yong-Joonem (Dam Dukem)... Ten už je zabraný! Poohlídněte se po jiné kořisti... XD



POSTAVY (a herci)


Dam Duk, reinkarnace Hwanunga (Yong-Joon Bae)

Korunní princ Goguryeo, který by se velice rád vzdal svých budoucích vladařských povinností a přenechal je podle něho schopnějšímu a vhodnějšímu kandidátovi, Ho Gaeovi. Bohužel, tím by si podepsal vlastní rozsudek smrti...

Dam Duk vše řeší zásadně sám, (z čehož jeho generálové tak trochu šílí), nenávidí, když za něho ostatní nasazují život a okolí si dokáže rychle podmanit svým zvláštním charisma, vznešeným vystupováním (pokud zrovna neleze ne právě elegantně přes hradbu paláce), inteligencí a bezprostředním chováním.



Sujini, reinkarnace Seo (Ji-Ah Lee)

Sujini je sirotek nalezený jako novorozeně ve vypáleném šlechtickém sídle v provincii Baekje. Hyeon Go se jí ujal, vychoval a vzal za učně. Zároveň ji však i hlídá, protože ji vesnice podezírá, že je Strážkyní Temného fénixe. Pokud by se to potvrdilo, Hyeon Go by ji musel zabít.

Sujini je gamblérka s pořádné prořízlou pusou a výborná lučištnice. Často chodí v chlapeckém oblečení, má vřelý vztah k vínu a vůbec v ní člověk hledá dívku jen s obtížemi. Přestože je poněkud oprsklá, rozhodně není necitelná nebo zlá, naopak je dost nesobecká, hlavně pokud jde o záležitosti týkající se Dam Duka.
Je to taky jediný člověk, v jehož společnosti se Dam Duk cítí skutečně uvolněně a bezstarostně.



Kiha Seo, reinkarnace Kaijin (So-Ri Moon)

Kiha se narodila jako princezna provincie Baekje a je starší sestrou Sujini. Těsně předtím, než byla její matka lidmi z klanu Hwacheon zavražděna, pověřila Kihu ochranou Srdce fénixe a mladší sestry.
Kihu a artefakt klan Hwacheon unesl, protože během útoku projevila Kiha schopnost manipulovat s ohněm, která je vlastní Strážci fénixe. Vůdce Hwacheonu jí tedy vymazal všechny vzpomínky, následně ji "vychoval" (v podstatě ji vychovala jeho pravá ruka, Saryang) a když byla o něco starší, nastrčil do chrámu Orákula jako špeha.

Kiha je Dam Dukovým prvním přítelem i láskou.



Ho Gae Yon (Tae-Young Yoon)

Ho Gae byl Dam Dukovým druhým přítelem, ale kvůli okolnostem provázejícím sebevraždu jeho matky se stal Dam Dukovým úhlavním nepřítelem. Netouží po ničem jiném, než se stát králem a setnout Dam Dukovi hlavu. Navíc se zamiluje do Kihy a žárlí na její lásku k Dam Dukovi.

Jako mladší býval bezstarostný a laskavý, po smrti své matky se uzavřel a stal se z něho zahořklý a chladný muž, který nezná slitování.






Hyeon Go
(Kwang-Rok Oh)

Hyeon Go je vůdcem vesnice Geomul a na znamení jeho "úřadu" mu byla do péče svěřena hůl, která je postvátným artefaktem - nese v sobě moc Černého želvího hada.
Zároveň je to učitel a vychovatel Sujini a později se stane i učitelem a rádcem Dam Duka.

Hyeon Go je velice laskavý, jemný muž, kterému na srdci upřímně leží blaho ostatních.



Jumoochi (Sung-Woong Park)

Velitel žoldnéřů Talgal, kterým Dam Duk výměnou za jejich služby slíbil navrácení jejich území. Bojuje sekerou a má tři pravidla: zaprvé, neútočí zezadu, zadruhé, nezabíjí ženy, dětí a staré lidi a zatřetí, pokud se mu zaměstnavatel nelíbí, odmítne ho. Dam Duk měl tu smůlu, že se Jumoochimu jako zaměstnavatel nelíbil, ale nakonec to svým šarmem (mečem) pochopitelně vyřešil. XDD

Jumoochi se sice 24 hodin denně tváří drsně a nepřístupně, ale ve skutečnosti je to jeden z nejhodnějších a nejčestnějších lidí, s kterými se člověk může setkat.




Daejangro (Min-Soo Choi)

Vůdce klanu Hwacheon, který žije už několik stovek let a ovládá černou magii. Chce pro sebe získat všechny postvátné symboly, artefakty, a skrz ně se dostat k takřka božské moci.
Pro své plány využívá Kihu, jakožto Strážkyni Fénixe, a intriky, které směřuje proti Dam Dukovi a místo něj se snaží dosadit Ho Gaeho (kterého by pak samozřejmě mohl ovládat).



Cheoro (Philip Lee)

Ani ne v deseti letech se stane lordem pevnosti Gwanmi v provincii Baekjae. Jeho obrovská moc pramení ze symbolu Modrého draka, který jeho otec ukryl před nepřáteli v synově hrudi. Od té doby je jeho kůže pokryta podivnou namodralou substancí a během boje ztrácí zdravý rozum. Z jeho nekončící noční můry ho může vysvobodit jen král Jooshin.

Mnoho lidí ho neprávem považuje za stvůru, kvůli jeho vzhledu, ale Cheoro je ve skutečnosti jen hodně osamělý.

24 komentářů:

chill řekl(a)...

uffffffffffffffff!!! Teda... to je skutecne dlouhy prispevek... musim priznat, ze jsem ho cely necetla... ne proto, ze bych nechtela, jen mi prijde, zes tam toho z toho deje prozradila hrozne moc, tedy mozna se mylim, ale fakt je ta historie i na takovej clanek docela hodne zapeklita... 8-DDD takze sem si precetla jen takovy uvod... odhaduju teda, zes tam popsala ty prvni dva dily, kde je to "vypraveni"...??? Docela me to desi, jinak to totiz vypada jako prijemna zmena v zanru, ja sem doted narazila na samy romanticky komedie a podobny veci, takze historicke fantasy je pro me docela bomba. Druha vec, co me desi, je 24 hodinovych dilu, ti je vazne hodne... :P ale zas na druhou stranu, kdyz si predstavim, kolik uz sem toho zkoukla, tak bych nemela vahat, chill prece nerada, kdyz neco konci... 8-DDD jo a Sujini mi na obrazku pripomina Johanku z Arku... 8-DDD

Gladness řekl(a)...

Heled, fakt nic zasadniho, ver mi... Na tohle si davam majzla a to jsme psala vicemene jen o prvni episode... :-)

Johanku z Arku, jo? XDD lol... Sujini je mnohem lepsi!!! XD

Jinak jdi do toho, to dorama je fakt bomba... (Yong-Joon je uchvatny!!! XDDD)

Gladness řekl(a)...

Ted jsem upravila neco v prispevku, psala jsem jen o prvni episode, ne o dvou, jak jsem prvne spatne napsala, tak aby ses nedivila, kde jsi ty dva vzala...XD

chill řekl(a)...

neboj, me by to mozna i napadlo... 8-DDD
jinak Johanku z Arku nepodcenuj, ta je u me na prvnim miste... 8-DDD je to moje oblibena historicka postava... O:-)

Gladness řekl(a)...

Moje ne, protoze s nejvetsi pravdepododobnosti byla schizofrenicka nebo nabozensky fanatik... x_X

Moje oblibena je Alexander Veliky... XD

Anonymní řekl(a)...

Tohle bylo myšleno tím dlouhým příspěvkem? Je to sice delší, ale čtivé. Ten co hraje Dam Duka je opravdu kořen, až budu u babičky musím se podívat alespoň na pár dílů :)

Gladness řekl(a)...

*place dojetim* Jen delsi? Ani nevis jak jsem ti vdecna.. XDD Vsichni mi znami prohlasuji, ze v mem pripade neni omezeni prispevku na skodu... XDD Se vzdycky rozvasnim a jak to pak dopadne...XDD

Jinak mrkni se, ale obrn se proti hlavnimu hrdinovi... Ten uz ma manzelku... me. XDD Sice jeste o tom nevi, ale to je detail. XD

chill řekl(a)...

ja sem premejslela, jestli k Johance napsat jeste Alexandra, ale jaksi mi to pak vyznelo divne, tak sem ho nezminila... 8-DDD ale rekneme, ze to jsou moe dve oblibene... a nabozensti fanatici mi nevadej, treba takovi vesmirni lide jsou neuveritelne vtipny... 8-DDD no jestli je to Alexandr veliky... cetlas tu trilogii o nem od Manfrediho...??? O:-) je to teda otresne prelozeny, ale jinak nadhernej pribeh... a na konci sem brecela... jo a jinak co se tyce delky prispevku... je prece na tobe, jak je budes psar dlouhy, ne...??? Do toho ti nikdo nema co mluvit... O:-) (vyhruzne ukazuje zatate pesti vsem, kterym by se to treba nelibilo...)

Gladness řekl(a)...

Jéé, to je od tebe krásný... *dojatá Chillinou (? ach, to skloňování) starostlivostí*
Ale ono je to většinou myšleno ve vtipu, takže mi to v nejměním nevadí...XDDD

Ó, ano... Vesmirní lidé jsou velice vtipní, ale ne moc lichotivým způsobem, takže... XDD
Jinak Alexander je úžasná osobnost a četla jsem o něm spoustu knížek... Mám dokonce pocit, že i tu trilogii, nebo minimálně jsem uvažovala, že si ji přečtu celou a četla jen něco, ale nějak mi to splývá... x_X
Každopádně své dítě plánuju pojmenovat Alexander, pokud to bude kluk...XDDDDDDDD

KatkaSedl řekl(a)...

Tak a za trest, že jsi mě tři hodiny nutila koukakt se na videa s tim tvym Bae-m?(asi? :) )tak si to nepřečtu a nepřečtu !XD

Ale jo, jukla jsem na to, bohužel jsem se v tom začala ztrácet...XD ale nevadí, projela jsem si postavy a jsem spokojená. Věř mi.

Pěknej článěk. ;-)
Dala bych tomu první cenu v kategorii "Román na pokračování" XD XD XD

I'm sorry. XD I'm teasin' ya.

Gladness řekl(a)...

Tss, měla by ses cítit poctěna, že jsi byla tak zahlcena Yong-Joonem...XDD

Ti teda díky, no... XD Už mi chybí jen ten spisovatelský talent a pak se můžu na psaní románů vrhnout... XD

rehnii řekl(a)...

Aaa jedno z mých oblíbených KDramas, kaka. Ale už je to hodně dlouho co jsem to viděla, pěkná recenze :].

Anonymní řekl(a)...

Asi teď budu vypadat jak puberťák, ale Yong-Joon je super bomba krásnej!!!!!(blbě se chichotá nad klávesnicí) Můj vůbec první korejec co mě uchvátil!!!Mufufufu chichichi
Jsem u sedmého dílu.(zkoukla jsem za dnešek)

Anonymní řekl(a)...

Ok, změna. Kdybych ho teď nááááhodou potkala na ulici, tak bych ... no autogram by byl asi někde na konci seznamu.XD :)-

Gladness řekl(a)...

Ach, převelice mě těší tvůj vybraný vkus... *nadšeně přikyvuje*

Ale musím tě zklamat, Yong-Joon už je zabraný... mnou. XD
A já jsem velice majetnická. XDDD

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem to zkoukla a ... no na konci mě trochu nakrkl s těma fouskama, ale stejně se bylo na co koukat. A eehm Gladness až Yong-Joon přijede do ČR, klidně se o něj porvu (nejistě se škrábe na hlavě s blbým usměvem. Noo sorry noo

Gladness řekl(a)...

Jo, ty vousy jsou děs... x_X A to on v nich ještě vypadá vcelku dobře, ale i tak... A to jsem si zrovna několik dílů předtím pochvalovala, jak má krásně hladké tváře, a pak toto... XDD Málem mě trefilo. XDD

Drahá, jestli se na Yong-Joona třeba jen toužebně podíváš, vyškrábu ti oči... v tom lepším případě. *nebezpečný úsměv, protahuje si prstíky s dlouhými nehty* XDDDDDD

Ale jinak jsem ráda, že už se tu Yong-Joonovi tvoří fanklub, lol. XD
A s takovými přátelskými vztahy. XDDDDDDD

Anonymní řekl(a)...

Don't worry. Vezmu si velkéé tlustéé brejle. XDDD

Gladness řekl(a)...

*tik v oku* Dobře, budu se muset přiklonit k plánu Bé. XDDDD Vždycky jsem si přála být šílenou doktorkou *krvežíznivý svit v očích*, už vím na kom si to vyzkouším. Muhahaha! XDDDD

Anonymní řekl(a)...

Jsem pod stolem a dobře schovaná. Na mě si jen tak někdo nepříjde! Fufufufu XDDD

Gladness řekl(a)...

Fajn, tam mého budoucího manžela ohrožovat a svádět nebudeš. Jen si tam pěkně zůstaň. XDDD

Anonymní řekl(a)...

OK dostala jsi mě XDD

Gladness řekl(a)...

Anóó!! XDD Uchránila jsem Yong-joonovu čest! XD
Teď se poprat ještě s těmi miliony Korejek a Japonek... Možná to stihnu dřív než půjde můj vyvolený do důchodu... *suše*

Anonymní řekl(a)...

XDDDDDDDDD