středa 18. srpna 2010

Chceš číst mangu? Umři na masochismus!

Pokračování série "Příspěvky o ničem"

Původně tu měl viset příspěvek plný sebelítosti a naříkání nad tím, jak to studenti 1. lékařské fakulty mají těžké... Jenže pak mi došlo, že spousta mých známých má též před zářijovými zkouškami, státnicemi a čím já vím ještě, tak jsem to prozíravě zabalila.
On by na to celkem pochopitelně totiž nikdo moc zvědavý nebyl... XD

Dobře, ale nedá mí to, a přece si tu trošku zafňuknu, musím přeci držet jistý standart.
Dneska jsem měla jít s bratránkem do kina na Počátek. Nejlepší na tom bylo, že by nás do toho kina vzal dokonce autem. Bohužel, včera mi došlo, že mám za týden zkoušku z angličtiny, takže mé svědomí umlátilo touhu po popcornové zábavě a já kino zrušila. Ani nevíte, jak mi trhá srdce, že přijdu o nejopěvovanější film letošních prázdnin. Už jsem obdobně oželila Agoru, a teď jsem musela slevit i z Počátku... *suší si kapesníčkem slzičky*



No nic, popojedem.
Včera jsem pátrala na mangatraders.com po nějaké manze, která by stála za stažení.
Vzhledem k tomu, že se mě poslední rok drží dvě těžko dostupné úchylky, a to space opery, které bohužel v manze nenajdu vůbec, a historické romance, případně historické/pseudohistorické cokoli, tak to hledání byla docela fuška.
Pár adeptů (doslova, dva) jsem vyhrabala, ale žádný z nich není ještě dopsaný a stejně mám podezření, že nakonec zůstanu jen u té čínské sáhodlouhé série (->), protože u té druhé se začaly podezřele často objevovat ecchi záběry...


Během svého pátrání jsem narazila i na jednu korejskou romanťárnu s těžce originálním názvem Princess. Což by mě normálně odradilo snad už z principu, jenže...

1.) Mělo to kresbu alá manga 80. léta a většina děl 80. let byla kvalitních.
Což je sice pošahaná logika, ale přiměla mě, abych to okno z prohlížeče zase rychle nevycvakla. (Zaujetí.)
2.) Začetla jsem se do anotace a zjistila, že to odehrává odhadem asi v našem 18. století, ale v alternativní realitě s fiktivními zeměmi.
To už jsem zavětřila s podstatně větším zájmem. (Intriky na královském dvoře, jéééé! *svítí očička*)
3.) Mělo to 31 booků a já jsem zatížená na delší série. Krátké mě většinou paradoxně nudí. (Otvírá šampáňo.)
4.) A teď se podržte, všech těch 31 booků bylo přeložených! (Ovívá se vějířem a hyperventiluje. Uááááá!)

Za normálních okolností by to bylo úžasné, jenže pak na mě padlo Podezření. (*znejistila*)
Do celé té úžasné rovnice jsem si musela dosadit jistou zákeřnou a smolnou proměnnou, sebe.
Pochopitelně to celé mělo háček, jak jsem vzápětí zjistila... (*šampáňo vyměněno za studený obklad na čelo*)
Mangaka své dílo nedokončila a dala si přestávku. Vzhledem k tomu, jak to dopadlo s mým drahým Xkem a Cantarellou, tak už se rezolutně odmítám do podobných sérií pouštět. Po dočtení posledního dílu a vidině neurčitého pokračování bych se totiž asi zbláznila už definitivně...


Takhle prosím probíhá tak 80% mého pátrání po něčem k přečtení. Z celého tohoto výše popsaného a stále se opakujího vzorce mi vychází, že má honba za mangou je silně masochistická zábava.
Občas si fakt říkám, jak by to bylo krásné, kdybych se spokojila s každou druhou mangou a nebyla tak nemožně vybíravá... XD

13 komentářů:

chill řekl(a)...

Znám, znám, znám, vždycky se najde nějaké to "ale". :) Takhle to mám při vyhledávání skoro čehokoliv. Je pravda, že to s náročností nemám tak složité a když chci něco dobrého, obvykle stačí, abych řekla některému ze svých kamarádů, protože čtu tak málo, že i z těch lepších mám jen nejužší výběr, ale když už něco hledám, takhle to dopadne skoro vždycky. Btw, já bych si to o té škole klidně přečetla. Ale pořád věřím, že ty na to máš. :)

Anonymní řekl(a)...

Klidně si postěžuj, já si taky stěžuju, když potřebuju upustit páru, ač vím, že to určitě mám jednodušší než ti, co studují medinu, a že musí být pro ostatní "velmi záživné" to číst.

Jinak tuto honbu za nějakou "novinkou" taky znám. Někdy mám chuť prostě na určitý žánr a nemůžu k tomu najít nic sympatického. A to prosím mám animelist i mangalist o víc jak 7 stech položkách a nejsem ani zas tak náročný divák/čtenář. Ale někdy si prostě nějak nemůžu vybrat, i když sledovat z toho chci vlastně vše.
Je to těžký najít něco, do čeho by se člověk mohl dlouhodobě zažrat. Většinou skončím u toho, že hledám pomocí různých kombinací tagů a u něčeho prostě zakotvím.
I když poslední dobou vůbec nestíhám nic číst, ani sledovat - začínám mít absťák. :D

Ráda bych ti poradila nějakou dobrou mangu, ale koukám, že máme úplně jiný vkus a nic takového, co by se ti líbilo, jsem nečetla. ^^"
Každopádně hodně štěstí při hledání. :)

Gladness řekl(a)...

Chill: Tak většina mých kamarádů se v manga světě nepohybuje a ta další část má často dost rozdílný vkus... XD Takže se v tom musím prohrabávat sama. XDDD

K té škole... Ono toho ani moc vlastně není. Prostě jen učení moc a času málo a prázdniny tím tuplem zkažené. :-)


Herb: Náhodou, já si čtu to stěžování ráda. XD Aspoň mám nějakou představu o tom, jak to u vás chodí... A někdy to máte taky dost šílené.

Nevadí, díky za snahu. XDDD Co vlastně vůbec čteš? XD

Beldaran řekl(a)...

Hm, taky mě čeká zkouška z angličtiny a taky z toho nemám radost.
Mimochodem, taky extrémně miluju space pery a historické romantické drama, poslední dobou to pořád vyhledávám. A taky miluji 70. a 80. léta a hrozně mě žere, že ani anime ani mangu nemá člověk většinou moc šanci najít. Tuhle jsem zakopla o takovou hezkou a po hodině hledání jsem to zabalila. Máme to prostě těžké:(
Já tuhle četla The Sword of Paros. Je to od autorky Candy Candy a je to celkem pěkné.

Beldaran řekl(a)...

Apropo, na mangafox je i celá Candy Candy. Akorát netuším, jestli by se ti zrovna tohle dílo líbilo. A číst ho je taky masochismus XDD Já u něj extrémně trpěla.

Anonymní řekl(a)...

Gladness: Tak různě. Většinou čtu takové lehčí věci - yaoi, ecchi, shoujo. Ale záleží na období. Mám hodně ráda taky sci-fi, horory, psychologické a post-apokalyptické věci a tak, ale v období, kdy se učím, by mi z toho asi explodovala hlava. :D To se mi třeba u yaoi stát nemůže. XD
Někdy, když jsem na tom už hodně špatně, pustím si nějaké anime pro malé děti - minule to bylo Bottle Fairy, bylo to úplně cukrkandlovité a moe, ale balzám na nervíky. :D

Gladness řekl(a)...

Bel: Jo no, jsem z toho taky pěkně nešťastná. T_T Až budu mít čas, asi se podívám po nějakých knížkách v ájině, jestli nějaká dobrá space opera nevyšla... I když teda nevím, jestli to zvládnu v ájině přečíst. Sci-fi a politika v angličtině, no, budu ráda, když pochopím 20%. XD
Jestli ale něco objevím a bude to dobré, půjčím ti to jako povinnou četbu. XD

Hej, na tu Candy Candy pak mrknu. :-)Díky za tip.
Ale jestli u toho budu trpět moc, budeš poslouchat mé výlevy. XD


Herb: Áááááá, jsem nepřítel ecchi. XDDD Jakmile někde na mě bafnou kalhotky a prsatice s vypadávajícím poprsím, okamžitě s daným anime/mangou končím. XDD

Ale jestli budeš mít nějaký ten sci-fi či post-apokalyptický tip, jsem jedno ucho. XD

mili řekl(a)...

už aj ja som zaviedla zásadu nečítania ongoingov, a zaviedla som ju práve pri tejto manga. Princess je pekná shoujo manga. Hoci je nedokončená, príbehy niektorých postáv dokončené sú. Je to dvojgeneračná manga, takže zatiaľ čo osudy jednej generácie sa ako-tak naplnili, druhá ešte len čaká, čo im autorka vymyslí. Ale stále ma štve, že niet ani správy o prípadnom pokračovaní. Inak môžem odporučiť mangu Basara, u mňa notoricky známa tým, že ju doporučujem každému, aj ľuďom čo ani netušia, čo je manga. Ale ani tak som sa nepoučila a začala čítať 7 seeds , čo mi pripravilo veľa bezsenných nocí, keďže preklad akosi viazne.

Gladness řekl(a)...

Áááá, tak teď jsi mě nalomila. Asi přeci jen to Princess zkusím. XD
A s tím pokračováním se nedivínm, že tě to štve... Já chápu, že si dá autor pauzu, ale aspoň nějaké hlášení, jestli hodlá ve svém dílku pokračovat, by neškodilo.

Jinak Basaru znám, ale tehdy mě to moc neoslovilo... Ale tak až budu mít po zkouškách, tak tomu dám šanci. :-)

Blbý je, že kdybych se měla omezit jen na complete série, tak si nepočtu vůbec. Jsem celkem vybíravá, čtu rychle, takže už mi prakticky žádný complete zajímavý série nezbyly. XDD

Anonymní řekl(a)...

Nedivím se ti, neznám moc ženských, co by si v ecchi libovalo. :) Já to celkem můžu, člověk u toho nemusí většinou tolik namáhat mozek a já jsem obdivovatelka mimo jiné i ženských těl, takže... :D I když narazila jsem už i na nějaké fakt úžasné věci - moje srdcovka Witchblade je ecchi a na tu mi teda nikdo nešáhne. Nebo Kiddy Grade. A pár dalších. Ruce pryč, vrr, hrr. :D

A souhlasím s mili. 7SEEDS se mi taky moc líbí, i když kresba není kdo-ví-jaká. Ale je to zajímavý post-apokalyptický, dobrodružný příběh, údajně i shoujo (zatím ho tam moc nebylo).
Jsem úplně na prášky z toho, že to vychází tak pomalu. Člověk je pak úplně už vytržený z kontextu, když čte další díl. T^T

Gladness řekl(a)...

Heh, tak připisuju 7 seeds na seznam, ale budu to číst až toho vyjde asi víc... Už teď jsme rozečetla několik série, kde se asi ukoušu než vyjde další kapitola.

Witchblade neznám, ale Kiddy Grade jsem viděla. Je fakt, že mě to ale moc neoslovilo. XDDD
Pamatuju si na nějakou zbraň z rtěnky a to mě poněkud odradilo. XD

Beldaran řekl(a)...

Není nic horšího než taková mangaka, která si dá přestávku a dává si ji rok. Třeba Ai Yazawa mě tímhle děsně nakrkla, když NANA utnula. Já chápu, že se sesypala, ale už se dává dohromady dva roky, ať laskavě pohne. I když na druhou stranu je to asi lepší, než když autor už neví co by, a ta manga pak hrozně upadá.
Já osobně bych doporučila Rose of Versailles, to by se ti určitě líbilo, ale ta manga se od třetího volume nedá nikde sehnat, aspoň já ji tedy nenašla. Každopádně kdybys někdy dostala chuť koukat na anime ala historické drama, tak ji doporučuji.
A to jsem ještě chtěla, tuhle jsem narazila na Red River a Real/Fake Princess. Ještě jsem to tedy nečetla, ale vypadá to hezky a pozor, je to celé sehnatelné! Vivat! Možná by se ti to líbilo, případně, kdybys to už četla nebo s tím měla zkušenost, mi můžeš hodit nějaké reference:)

Gladness řekl(a)...

Tak já bych i chápala, že se autor sesype a dlouho se sbírá, ale co mě vytáčí je, že nedají nějaké info, kterého se pak drží.

Třeba Xko od CLAMPu. Pořád dámy tvrdily, jak bude za rok, jak pak potom, co dodělají Tsubuasu a nakonec skutek utek. Ta manga už není dodělaná aspoň 5 let a nikdo neví, jestli to vůbec dodělají...

Jinak tu Fake princess jsem měla stažený první book, ale nějak mě to nenadchlo. Zaprvé je to na mě krátké XD, zadruhé jsem se do toho nemohla začíst.
Ale to může být i tím, že v té době jsem byla naladěná spíš na něco akčnějšího.

Každopádně moc děkuju za ten tip s Red river, toho jsem si vůbec nevšimla a strašně se těším, až se na to v září vrhnu! :-)