úterý 14. září 2010

Bakuman

žánr: ze života

počet volume: 10+

mangaka: Tsugumi Ohba, Takeshi Obata

licenzlé: VIZ Media

ke stažení: Mangatraders


Většina čtrnáctiletých puberťáků moc své budoucí povolání neřeší, a pokud ano, tak se vidí na vysokých pozicích, které ve skutečnosti moc nekorespondují s jejich reálnými schopnostmi.
Moritaka Mashiro nepatří ani do jedné z těchto skupin. Stojí oběma nohama pevně na zemi, takže si uvědomuje, že úspěšní jsou jen ti nejlepší a nejnadanější, což je kategorie, kam on sám, jakožto šedý průměr skoro ve všem, nepatří. Je plně smířený s nějakou tou prací ve firmě, a když bude mít štěstí, tak práce bude stabilní a se slušným platem.

Na druhou stranu, Moritakův spolužák, Akito Takagi, je právě jedno z těch zázračných dětí, které je zatraceně chytré, má suverénně nejlepší známky a ještě k tomu jako na potvoru dobře vypadá. Zkrátka, mohl by si vybrat jakýkoli obor a má celkem reálnou šanci, že v něm prorazí a finančně bude za vodou.
Jenže Akito na rozdíl od Moritaky má sny, má jich hodně a rozhodně se v nich nehodlá spokojit s nějakou nudnou řadovou profesí, byť sebelépe placenou.
Chce být slavný a po pečlivém zvažování došel k názoru, že nejvíce by ho bavilo, a k tomuhle cíli mu i dopomohlo, povolání mangaky.
Jenže to má háček, Akito má sice velkou fantazii, ale výtvarně nadaný vážně není.

Zato je to pořádný klikař, protože celkem náhodou zjistí, že má ve třídě velice talentovaného kreslíře, a to Moritaku. Po tomto zjištění nemá Moritaka moc šancí mu ze spárů uniknout. Přestože ze začátku Akitovo nadšení pro věc bojkotuje, nakonec ani on nedokáže moc dlouho Akitovi oponovat a trnitá cesta ke slávě může začít...



Bakumen sice stále vychází, takže zhodnotit tuhle mangu jde obtížně, ale na druhou stranu... Čert to vem, ta manga je neuvěřitelně chytlavá a nevypadá to, že by to autoři chtěli zvorat jako poslední díly Death note. XD

Manga nás přivádí do atraktivního zákulisí tvorby mangy a názorně nám předvádí, že naše oblíbené mangaky to vůbec nemají jednoduché. A to jsem si jistá, že autoři to tu notně přibarvili na růžovo. Například rivalita mezi jednotlivými mangaky tu je, ale spíš přátelská a smíšená se vzájemným respektem. Čemuž moc v realitě nevěřím, ale zase... kdo ví.

Postavy jsou tu sympatické, hlavně ústřední dvojice podle mě zaujme a oblíbíte si ji, protože i když jsou to oba puberťáci, tak svoji budoucí práci berou zodpovědně. A přestože jejich cesta za úspěchem zdaleka nejde podle plánu, oba dva se to snaží překonat a tvořit dál, což vyžaduje někdy velké odhodlání, tunu štěstí a pevné nervy.
Vzhledem k tomu, že se manga odehrává v průběhu několika let, v posledních kapitolách oběma protagonistům táhne na osmnáct, tuším, řeší se tu taky jejich, případně i dalších mangak, soukromý život, což je takové příjemné zpestření.
Postavy rozhodně nepůsobí ploše a každá má své dobré i špatné chvilky. Zažívají tu totiž svoje vítězství i prohry a všechny ty stavy, které s tím souvisí, takže dramatických složek tu není málo. XD

Kresba je tradičně hezká, kdo četl Death note, ví, co čekat. Kdo ne, tak čekejte spíš realističtější, ale zároveň líbivou kresbu jak pro děvčata, tak chlapce. XD

Mangu tak nejde nedoporučit, už jenom proto, že se tu dozvíte spoustu zajímavých věcí týkajících se mangy a jejího samotného vzniku. :-) Zároveň je to napínavý příběh o uskutečnění svých snů a o tom, že někdy jen pouhé odhodlání nestačí.


P.S. Pokud byste byli na čtení mangy líní, od října má vycházet stejnojmenné anime. :-)




Moritaka "Saiko" Mashiro (Muto Ashirogi)
Kreslíř dua Muto Ashirogi.
V jejich dvojici prezentuje toho praktičtějšího, rozumnějšího a opatrnějšího.


Akito Takagi (Muto Ashirogi)
Akito má na starosti příběhy.
Je to on, kdo se do všeho žene zásadně po hlavě a s nakažlivým nadšením. Když ale jde do tuhého, rázem přepíná do zodpovědnějšího módu a začne kalkulovat.


Miho Azuki
Spolužačka hlavních hrdinů a tajná láska Moritaky.
Brzo už ne moc tajná a ti dva si slíbí, že až oba naplní své sny, tak se vezmou. (Smějte se, ale oni jsou vážně rozkošní, jak se pořád tak přiblble usmívají a červenají. XDD)
Jejich vztah je platonický, ale o to silnější a oba dva se navzájem ve svých snech podporují.


Kaya Miyoshi
Nejlepší kamarádka Miho, zdaleka ale ne tak ostýchavá, a která je pro změnu zakoukaná do Akita.

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Musím říct, že Bakuman znám jen od slyšení a kdybys o tom nenapsala, tak by mě samotnou asi ani nenapadlo se o to více zajímat, protože mě to vizuálně nijak nezaujalo - jsem hrozná, vím. Nakonec to ale zní docela poutavě a rozhodně jsi mě navnadila. :)

Krásná recka, líbil se mi tvůj úvod do děje. :)

Gladness řekl(a)...

Děkuju. :-) Jsem ráda, že zzaujalo, doufám, že tě to bude bavit i až to budeš číst. XDDD

Taylor řekl(a)...

To psali o sobě, ne? :DDD
Já se na to vrhnu, mám pocit, že jsem na to koukala už kdysi dááávno, když jsem jela na Death notu, ale tehdy se to snad ještě vůbec nepřekládalo...
Ale nejdřív dojedu Hokejový klub, pak asi YTM (nemůžu si pomoct, ta ženská je vrah, chci být tak vtipná jako ona :DDD), pak chci ještě jednu manhwu, co ji nedávno doporučovali na mangatraders a pak až tohle... nó, není to ho málo, což :DDD

Gladness řekl(a)...

Jn, to mě též napadlo...XDD

Šmarjá, já se na ten tvůj Hockey club musím mrknout, když nad tím tak ócháš. XDD

Btw, jinak mám pocit, že máš zálust na stejnou manhwu. XDDD

Taylor řekl(a)...

Je to ta s absolutně nejtrapnějším názvem na světě - Papa romance?
Má oslnivě vysoké hodnocení na MU a lidi ujišťujou, že to fakt není incestní, což mě zviklalo. Protože když jsem viděla ten název... no, nic pěkného mě nenapadlo :D

Gladness řekl(a)...

Jo, to je ona.... XDDDDD
Náhodou, mě ani moc nenapadlo, že by to bylo incestní, jsem slintala nad kresbou a anotace mě docela zaujala.

Teď čtu ten tvůj Hockey Club a pak se na tu manhwu asi vrhnu. XD Od svého dlouhého romanča z 90. let si dávám pauzu, mám totiž obavu, že to skončí dost špatně. XDDD

J.A.K.U.B. řekl(a)...

Mangy jsem četl jenom kousek, takže se docela těším na anime (podle prvních ukázek vypadá hodně dobře); jinak zítra bude venku první díl šesté série Supernatural...to jenom tak na okraj :D

P.S. congrats k postupu do dalšího ročníku!

Gladness řekl(a)...

JJ, vím, už se na Supernatural těším... XD Jen mě mrzí, že tam asi moc nebude Castiel, fňuk. TT_TT

Jinak děkuju a tobě taky gratuluju. :-) Držím palce ve třetím semestru, prý tam máte nějakou malou státnici... :-)

J.A.K.U.B. řekl(a)...

Jo taková menší státnice ze čtyř předmětů...:D a Castiel je pořád normálně series regular (podle wikipedie), ale nejdřív se objeví až tuším ve třetí epizodě.

Gladness řekl(a)...

Heh, tak uvidíš no, ale myslím, že s tím nebudeš mít problém. Nepřijde mi, že bys byl typ, který to podcení nebo nezvládne. :-)

To je právě ono, já bych ho tam chtěla v každé epizodě. XDDD Bratry mám ráda, hlavně teda Deana, ale už jsem jich trochu překoukaná. XD