úterý 9. září 2008

Totally Captivated

žánr: komedie, lehké yaoi, drama (občas)

počet volume: 5+

manhwaka: Ha-Jin Yoo

licenzlé: Netcomics

download: Mangatraders (1.-1. kapitola 6. vol)


Třiadvacetiletý Ewon Jung je skálopevně přesvědčený, že každý pád člověka má na svědomí lidská zvědavost.
Naneštěstí, jednou z obětí oné vlastnosti je i on sám.

Podvádět partnera skutečně není ten nejlepší nápad, zvláště když se jím necháte načapat "in flagranti" a to ještě pro tak hloupý důvod, jako ozkoušení sexu bez lásky.
Sice to může zodpovědět vaši dlouho pokládanou otázku, jestli sex může být skvělý i s milencem, ke kterému nechováte žádné hlubší city, jenže jako v případě Ewona to nemusí mít zrovna tu nejšťastnější dohru.
Váš teď už ex-přítel by se mohl urazit, ignorovat vaše prosby a volání o usmíření a místo toho si nabrnknout mladého přitažlivého mafiánské bosse, jenž s vámi vytře podlahu, protože mu váš bývalý přítel nakukal, že jste psychopat, co ho pronásleduje na každém kroku. A nakonec můžete být donuceni zadarmo pracovat v kanceláří onoho "businessmana" jako sekretářka, uklízečka a otrok v jednom.
Samozřejmě za všudypřítomného zlomyslného pohledu vašeho ex, jenž po většinu času nemá na práci nic lepšího než se plazit po svém novém přitažlivém příteli a okatě vám dávat najevo svůj nezájem.

Jo, někdy je lepší nedávat zvědavosti příliš velký prostor...



Na Totally Captivated jsem narazila zhruba ve stejné době jako na Let Dai. Oba tyto tituly jsou manhwy a jsou dokonce i licenzlé stejným americkým nakladatelstvím, Netcomics.

Tím však veškerá jejich podobnost končí. Zatímco Let Dai má mnohem propracovanější a detailnější kresbu, vážněji pojatý příběh a svým způsobem i reálnější postavy, Totally Captivated mi na první pohled připomíná spíš klasické yaoi mangy, a to ne jen kresbou, která se více přibližuje právě japonskému stylu díky absenci plných rtů a zvýrazněných očí, ale i laděním a povahou příběhu.

Zdůrazňuji však tu vazbu "na první pohled", protože si stačí přečíst pár stránek a musíte nutně dojít k závěru, že před vámi právě leží jedna z nejvtipnějších a nejzábavnějších yaoi.
U téhle manhwy jsem se skvěle bavila a to oním, u yaoi výjimečným, způsobem - bavila jsem se totiž autorčiným situačním smyslem pro humor, ne směšností scén nebo uslazeností dialogů a dokonce jsem si ani nemusela rvát vlasy nad dementností ukeho nebo semeho...

Tím se tedy dostávám k samotnému žánru Totally Captivated, v podstatě jde o komedii, což už vám pravděpodobně došlo, proto ode mě asi nebylo úplně fér ji srovnávat s Let Dai, což je počin, který je všechno, jen ne komediální.
Pochopitelně žánru jsou uzpůsobeny i postavy, takže logicky nemůžete čekat nějaké propracované psychologické rozbory jako v už výše zmíněném Let Dai. Tím však nechci v žádném případě snižovat kvalitu postav tohohle komiksu, naopak se musím přiznat, že tak sympatické postavy jsem v yaoi už dlouho neviděla, jestli vůbec někdy, a, pozor, hlavní hrdina, uke, je naprosto dokonalý.
Vážně jsem si nikdy nemyslela, že tohle o nějakém uke prohlásím, ale nemůžu si pomoct - Ewon nebrečí, vzteká se, dokáže být roztomilý a je tak nějak nevinně promiskuitní, že si člověk zkrátka nemůže pomoct a musí si ho zamilovat. XDD

V čem Totally Captivated trošku pokulhává je příběh, jenž slouží víceméně jen postavám a zcela se jim podřizuje. Nějakou dějovou linii Totally Captivated má, ale doporučuji ji spíš hledat než na ni čekat.
Samozřejmě se tam něco stále děje a výborně se u toho bavíte, ale když se ohlédnete, uvědomíte si, že se tam vlastně nic moc nestalo, pouze se tam řeší vztahy mezi ústředními postavami.
Pokud by šlo o normální mangu/manhwu asi bych to vnímala jako minus, v případě yaoi jsem ale už smířená se skutečností, že yaoi děj zpravidla prostě nemá.


Pokud se však přes to překlenete, což by neměl být po tvrdé yaoi průpravě problém, a tuhle manhwu si stáhnete, zaručuju vám, že se konečně nad yaoi upřímně a positivně pobavíte.



POSTAVY


Ewon Jung

Nebohý hlavní hrdina, osiřelý student a uke, který ze zvědavosti vyspal s cizím mužem, byl načapán svým přítelem a skončil jako otrok bez nároku na výplatu v kanceláři mafiánského bosse, Mookyula Euna, současného přítele Ewonova ex, Jiho Shina.

Ewon je drzý, poměrně horkokrevný a věrnost mu toho příliš neříká. I přesto ale není záměrně krutý nebo necitelný, naopak se k ostatním lidem často chová mile a přátelsky.




Mookyul Eun

Seme.
To už tak nějak vypovídá o všem - chladný, majetnický, sebevědomý, bohatý, úspěšný a zatraceně přitažlivý mafiánský boss se železnou pěstí (doslova). Přes svoje cool vzezření dokáže být někdy pořádná osina v zadku a dětinský spratek, zvlášť v záležitostech týkajících se Ewona.

Mookyul vyrůstal jako sirotek. Když mu bylo 13 let, tak se jeho výchovy a vzdělání ujal úspěšný manažer Gung-Wong Lee, s nímž potom udělal dohodu, že do 30ti let bude pro něj pracovat bez ohledu na vlastní zájmy.
Jejich vztah je vůbec zvláštní, rozhodně se k sobě nějak moc podezřele mají, tedy aspoň po té fyzické stránce, po citové to trochu pokulhává.



Jiho Shin

Ewonův podvedený zlomyslný ex, který ho nepřímo uvrhl do mafiánského světa a současný přítel Mookyula.

Mookyulovi namluvil, že ho Ewon obtěžuje a nedá mu pokoj, proto se Mookyul rozhodl Ewona zaměstnat a z pozice nadřízeného mu tak znepříjemňovat život jak jen to půjde a vůbec na něj pouštět všelijakou hrůzu.







bezejmenní mafiáni - "Ewonův fanclub"


Mookyulovi podřízení, kteří Ewona naprosto zbožnují a nedokáží bez něho už přežít. Je-li Ewon nepřítomný déle než hodinu, hrozí akutní ohrožení utopením se v odpadcích nebo otrávením kofeinem špatně připravenou kávou.









Gung-Wong Lee


Učitel Mookyula a úspěšný manažer, ale je jen ve hvězdách, co všechno ho učil. *podezřívavý pohled*











Scany

... aneb jak je těžké býti ukem...

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ewon - nejdokonalejší uke v dějinách yaoi. Nebrečí, dokáže přežít i bez semeho (někdy je zázrak, že i s ním), flirtuje klidně i před svou drahou polovičkou s někým jiným a dokáže mu klidně, s cool pohledem, říct svůj názor, i když se to sememu moc nelíbí, a navíc - měří 180 cm:-D...Prostě ideál. Moje nejoblíbenější manhwa a jedno z mých top yaoi. Akorát to čekání na další kapitolu jsou vždycky muka...obzvlášť teď, když se tam "něco" děje...

Anonymní řekl(a)...

Btw. ještě jsem se zapoměla zmínit o kresbě, které podle mě byla skvělá. Postavy kreslené korejským stylem nejsou zrovna můj šálek čaje, tak jsem jen ocenila, že jsou tak, pro manhwu, netypické. Zábavné scény byli taky kresleny velmi hezky, tak, že to jen podtrhlo jejich vtipnost a yaoi scény byli zase kresleny vkusně, ale tak, aby bylo jasné co se děje. Ale asi největším kladem pro mě bylo oblečení. Na tom si autorka dala opravdu záležet. Ať už to byli Ewonovy sáčka nebo kostičkované kšandy byly vždy krásně vystylované a to nemluvím o Mookyulových značkových ohozech s výstřihem pomalu až pod pasem:-D Třemi slovy - balzám pro oči.

Gladness řekl(a)...

Já třeba naopak jsem na kresbu v manhwách zatížená, takže mi to trochu bylo líto, že jsem o ní ochuzena, ale na druhou stranu nevím, jestli zrovna sem by se to hodilo... XD

Jinak Ewon je fakt nadruh mezi ukei... Balzám na moji yaoi duši. Zrovna dneska jsem četla pár licenzovaných yaoi a mále jsem se nervově zhroutila - tak příšerní uke, a dokonce i seme, se jen tak nevidí. Budu se vzpamatovávat ještě dlouho. Asi zůstanu u starých dobrých ověřených mangak/manhwak. XDD

Jinak přijde mi, že kapitoly vycházejí relativně rychle, ale je pravda, že zrovna teď je to čekání nepříjemné.
Ono to skončilo taaaaak napínavě. XD

Anonymní řekl(a)...

Jej, tohle jsem četla... asi před půl rokem. A budu si to muset přečíst znova, protože jsem to tehdy nějak nevnímala. T_T *stydí se* Ale Ewon je opravdu skvělý uke :33 A musím říct, že mám ráda i Jiha, i když je ukeidní jako prase XDD Ale ty jeho podrazy jsou skvělé a vůbec, on je chuďátko, všichni jsou mu nevěrní TAT

Gladness řekl(a)...

Když jsme to četla poprvé, tak jsme si to taky tak neužila jako když jsem to četla po druhé... To jsem byla mrtvá smíchy.

jj, Jiho je zlatíčko, taky mi ho bylo líto, jak mu všichni zahýbají. T_T *hug Jiho*
Myslím, že ho máme rády, protože je to tak trochu taková mrška, ne naivní kňoural... x_X

Anonymní řekl(a)...

oh... tak tedy... o teto manhwe sem uz slysela, ale... kdyz sem videla ten cover, spadla mi celist.. nevim proc... on ten bishik nevypada ani jako zas tak uzasnej bishik... ale ten obrazek je proste krasnej... O:-) a z tebe se posledni dobou muzu taky zblaznit, vis, jak moc me motivujes...??? A motivovana chill by mohla bejt pekne nebezpecna... 8-DDD

Gladness řekl(a)...

Já tě motivuju? XDD Prosímtě jak? XDD

Jinak motivovaná Chill by mohla být spíš zajímavá než nebezpečná. XDD Jse mmooooc zvědavá, co se z toho vyklube. XD

KatkaSedl řekl(a)...

...stahuju XD

Anonymní řekl(a)...

Přečetla recenzi, vlítla na mandatraders a teď si koušu nechty, protože chci vědět jak to skončí!! XD
Jinak super uke.

Gladness řekl(a)...

Ha ha, jen si trp... jako my všechny ostatní. XDDD
Ne teď fakt, jsme ráda, že se líbí. :-)