neděle 6. ledna 2008

Let Dai

žánr: drama, shounen ai

počet volume: 15

manhwaka: Soo-Yeon Won

licenzlé: Net Comics

dosud vyšlo volume: 15

download: Mangatraders (complete)

download v CZ (můj překlad) : tady


Asi před dvěma měsíci, když jsem objevila kouzlo a možnosti LiveJournalů, mě posedla touha se nasyslit tolika mangami, kolika to jen půjde, aniž by se mi zavařilo a úplně odrovnalo připojení...

U komunity LJ Yshare (yaoi share) jsem narazila na jednu mangu, pardon manhwu, která mě okamžitě upoutala. A to hlavně z jednoho důvodu – najít nějaké vícevolumové dílko s boys love tématikou opravdu není snadný úkol. Takže se mi nedivte, že jsem po ní okamžitě skočila... Bohužel, pozdě jsem zjistila, že to není ještě dopřeložené. *mlátí hlavou o stůl*

Ještě u kamaráda, kde jsem Let Dai stahovala, jsem si zběžně prohlédla pár scanů, z nichž jsem měla smíšené pocity. Nebyla jsem si jistá, jestli se na to doma těšit nebo si raději žádné velké naděje nedělat.

Doma jsem Let Dai zkopírovala z MP3 do počítače a jala se číst. Netrvalo moc dlouho a měla jsem ten nepopsatelný pocit, jenž zažíváte tehdy, když zjistíte, že jste právě objevili poklad... Nikdy jsem totiž nečetla takovéhle shounen ai – tak silný příběh přímo nabitý emocemi a který se vám nezadržitelně zaryje pod kůži...




Jae-Hee je docela normální středoškolák, který se hned v úvodu manhwy zaplete do přepadení neznámé dívky. Přepadení, které na dobro změní jeho život.
Náhodou prochází okolo podchodu, když uslyší zvuk zápasu. Neznámá dívka se snaží neúspěšně osvobodit ze sevření ne zrovna přátelsky vyhlížejících kluků, o jejichž nekalých úmyslech si člověk udělá hodně rychle obrázek. Dívka si ho všimne a zoufale zavolá o pomoc. Jae-Hee se zachová jako charakter a po chvilkovém zaváhání se jí přeci jen pokusí pomoct.

Jenže náš hlavní hrdina není zrovna vazba a násilníci jsou v nezáviděníhodné přesile čtyři na jednoho, což zrovna nehraje v jeho prospěch. Jae-Hee zareaguje spíš impulsivně než promyšleně - vrazí mezi chuligány a dívku, zatímco ji vybízí k útěku. Dívka se sice pokusí utéci, ale moc daleko se nedostane, neboť pátý člen gangu – zároveň vůdce-, dosud stojící v pozadí, jí v tom zabrání. Celá situace by mohla dopadnout všelijak, jen ne pěkně, kdyby si někdo z okolojdoucích nevšiml podivného ruchu...

Když Jae-Hee uvidí, že je dívka v pořádku, více už se o ní nestará a stále ještě se třesoucí a v šoku prchá pryč.
Upřímně doufá, že tímhle vše skončilo, ale jaké je jeho nemilé překvapení, když na něj gang z včerejška čeká na cestě ze školy a zmlátí ho skoro do bezvědomí.

Přes to všechno se mezi Daiem, vůdcem gangu, a Jae-heem vytvoří zvláštní pouto – jakási zvrácená fascinace.
Mezitím zachráněná dívka, Yoo-Neun, přemýšlí o mladším chlapci, který se jí pokusil pomoci a do něhož se zamilovala. Kdyby tak tušila, že ho brzy potká po boku své mladší sestry, Eunh-Yung, jako jejího přítele...

... který se zcela nečekaně stává součástí Daiova gangu. A pak že osud nemá špatný smysl pro humor.




Nebudu se ani snažit vystihnout sílu této manhwy, protože vím, že bych to prostě nezvládla. Příběh, postavy - to vše mě naprosto okouzlilo a dojalo...

Manhwa se netočí pouze okolo Jae-Heeho, Daie a jejich komplikovaného vztahu, ale velký prostor tu dostávají zcela nečekaně i Yoo-Neun, Eunh-Yung a další postavy, které se v průběhu manhwy objeví. Pokud však budete očekávat něžný, romantický příběh, tak na tuhle manhwu zapomeňte. Je všechno, jen ne něžná nebo sladká....




POSTAVY


Jae-Hee

Jae-Hee je normální středoškolák, upřímný, sympatický, zodpovědný, většinu času vážný, to však neznamená, že by byl nespolečenský nebo uzavřený. Žije pouze se svojí matkou, jeho otec totiž zemřel při autonehodě, a mají spolu spíše kamarádský vztah než klasicky mateřsko-synovský. Jeho matka bývá dlouho v práci a tvrdě pracuje, aby je byla schopna na slušné úrovni uživit.







Dai Lee

Dai má komplikovanou povahu. Na jedné straně je to vůdce pouličního gangu, který odmítá chodit do školy a krutý, vychytralý, sobecký, hrdý, rebelující parchant bez skrupulí, který neváhá duševně nebo fyzicky ublížit, na druhé straně se však o ty, na kterých mu záleží, stará. Jeho povahu mu ale nelze moc vyčítat vzhledem k tomu, že žije v opravdu okouzlující rodině - otec vážený senátor, v soukromí naprostá svině (omluvte můj slovník, ale lepší slovo to nevystihne), matka totálně pokrytecká sobecká zrůda, nejstarší bratr a sestra udělají vše, co jim tatíček nařídí. Jediný relativně normálními členy rodiny jsou jeho nemocná babička, o níž jako jediný z celé rodiny pečuje, a druhý starší bratr. Takže není divu, že hluboko uvnitř je Dai hlavně neuvěřitelně osamělá bytost bez skutečných přátel...




Yoo-Neun

Yoo-Neun je starší setra Jae-Heeho přítelkyně, Eunh-Yung. Do Jae-Heeho je od okamžiku, co ji zachránil, tajně zamilovaná, ale kvůli své sestře by to nikdy nahlas nepřiznala.
Je to hodně inteligentní, krásná, samostatná a jemná dívka - žádná hysterka, ani křehoučká tupá panenka.








Eunh-Yung

Eunh-Yung je Jae-Heeho přítelkyně a postava, která prodělá v manhwě velice výrazný vývoj. (SPOILER!) Zpočátku je to usměvavá, energická dívka. Potom co ji Daiův gang znásilní, ostříhá se nakrátko a všechno dívčí se v sobě pokusí zničit. Začne kouřit, pít alkohol, pohybovat se v trochu pochybné společnosti a začne být velice háklivá na ubližování dívkám nebo přítomnost šikany. I když její vnějšek vypadá spíš drsně (ne toto foto XDD), uvnitř trpí depresemi a panickou hrůzou z dotyků...





Scany....



5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Díky, tohle si přečtu :)) Už jsem skoro týden nečetla žádné shonen-ai a začínám se z toho podezřele klepat a mívám návaly (absťák) ://

Gladness řekl(a)...

Lol, zazivam neco podobneho...XDDD Teda hlavne o vikendech, pres skolni tyden jsem celkem vytizena... Doufam, ze se bude libit...

Anonymní řekl(a)...

momentálne čítam toto dielko a musím uznať že je celkom dobre, i ked zo začiatku sa mi to nejako nezdalo ale ked som sa zakusla viac...:))

Gladness řekl(a)...

Celkem dobre? XD Je uzasne!!!! XDD Jen cti, cti... XD Ale jsem rada, ze se libi... :-)

Anonymní řekl(a)...

Díky moc za překlad je super! =) a Let Dai člověka fakt pohltí love it... =)