úterý 17. června 2008

Já a horská turistika

Mwuhaha, jsem zpět - živá a zdravá – a odhodlána se s vámi podělit o své tvrdě vydřené a krvavým potem posvěcené zkušenosti.... XDD

Původně jsem měla v úmyslu tu detailně vylíčit své útrapy (a vyvolat váš soucit), ale nakonec jsem usoudila, že podrobné popisování mého šplhání na horu X Beskyd by bylo poněkud nezáživné a únavné, takže jsem vám to shrnula do pár dobře míněných rad.... Vezměte si je k srdci, dobře vám radím...



Desatero horského turisty-amatéra


1.) Pokud se chystáte na horskou turistiku, doporučuji si koupit a prošlápnout boty aspoň dva týdny předem. Rozhodně si nekupujte nové turistické boty, které hodláte vyzkoušet až na nějaké vražedné túře, to raději zůstaňte u polorozpadajících , ale důvěrně známých, tenisek. (Vypozorovaná zkušenost.)

2.) Než se rozhodnete jet do hor a provozovat horskou turistiku, doporučuji uvážit, jestli se skutečně na to cítíte. Jet do hor znamená kopce, prudké kopce, hnusné kopce, vražedné kopce... Stručně shrnuto: pro někoho (Gladness), kdo většinu svého života prosedí u počítače, v lepším případě ve škole či v kavárně, je tato zábava zdraví, fyzickému i tomu duševnímu, krajně nevhodná. (Prožitá zkušenost.)

3.) Když už si myslíte, že to horší být nemůže... tak může... (Prožitá zkušenost.)

4.) Nezastavujte se uprostřed kopce, jinak ho už nevylezete. (Vypozorovaná zkušenost.)

5.) Nikdy, nikdy, se nekoukejte před sebe, když jdete do strmého kopce! Pravda, riskujete, že přehlídnete značku a ztratíte se, ale pořád lepší než ta hrůza z pohledu, co vás ještě čeká. (Prožitá zkušenost.)

6.) Mapy ohledně délky trasy do kopce vždy lžou a vzdálenost určitě zkracují!!! Stejně tak nevěřte ukazatelům v této oblasti, vždy říkají něco jiného. (Oprávněné podezření.)

7.) Při plazení do kopce pochopíte, co znamená pojem „věčnost“... (Prožitá zkušenost.)

8.) ... a „nekonečný“... (Prožitá zkušenost.)

9.) Svaz českých turistů tvoří zrůdy s naprosto nechutným smyslem pro humor, jinak nechápu, co je vedlo k tomu, aby jednu z turistických cest vedli korytem říčky plnou klád a klouzavých kamenů, na nichž se nutně musíte vysekat. (Málem doslova prožitá zkušenost.)

10.) Některé hory jsou velice zákeřné.. Nechají vás při vyčerpávajícím plazení do kopce žít v domnění, že už bude konec a když se konečně na pomyslný vrch vyškrábete, rychle vás vyvedou z omylu... Čeká vás vršek ještě jeden... a ještě prudší. (Prožitá zkušenost.)
Doporučuji být vždy v čele a pak se při podobné situaci kochat zničenými pohledy a jadrnými nadávkami vašich společníků. Není od věci je ze shora zdeptat výkřikem doprovázeným veselím máváním: „Čeká tu na nás ještě jeden hnusný prudký kopeček!! A je ještě horší než tohle! Ha haaaaaaa!“ (Pouze částečně vyzkoušeno.)


ŠOK TÝDNE:

Gladness byla nějakou dobu i ve skupině A (té s těmi náročnějšími túrami) ... a teď to přijde: byla tam dobrovolně.

16 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ty jo, nebyla jsi tam, kde jsem byla já před pár lety na dovolené s rodinou?? XD Tam jsme šli na nějakou tůru a v průvodci psali že to je asi na 5 hodin a nám to trvalo snad 9 x_X Nejdřív to bylo celkem v pohodě, ale pak jsme přlejzali dva obrovský kopce a na konci toho druhýho to se mnou málem seklo, protože se před náma tyčil ještě třetí kterej byl největší a nejprudší x_X A k tomu všude samý šutry x_X Tenrát jsem byla ráda, že jsem to přežila, protože ta cesta byla snad nekonečná a já měla chuť sebou plácnout na zem a umřít XD

Anonymní řekl(a)...

Mám řešení: nejezdit do hor! Sama se ho zuby nehty držím! =D

Gladness řekl(a)...

To já chvílemi měla podobný pocit.... XDDDD Fakt doporučuju. XDDDD

ALe nakonec to přeci jen nebylo tak hrozný, mám pocit, že jsem zhubla... XDDD

Anonymní řekl(a)...

Roflmao, Glad!!! Kde jste to proboha byli?!!Dyť takové kopce ani u nás na Valachoch nejsou XD...
(I když Skin je poněkud extrémista a do dvou kilometrů převýšení to ani nebere jako horskou tůru, a dokud pro danou oblast existuje značení či mapa tak se nudí...)

Gladness řekl(a)...

Momoko: No jo, ale když jsem si měla vybrat z cykloturistiky (na kole jsem byla všehovšudy 6x), vody (nikdy jsem nebyla v loďce) a windsurfingu (nepolezu do plavek), tak si vyber... XD

Gladness řekl(a)...

Skin: 2km převýšení?!?!?! *omdlela*

Já jsem umírala při 980metrech!!!! XD Ale zase pravda, přišlo mi, že těch 980metrů bylo nahňácaných na 1km délky.... x_X

Anonymní řekl(a)...

Jéé, měla sis vybrat vodu, tam se aspon vic pije :)
Takže vidim, ze na tebe Valassko zapusobilo, co? XD Jiste se tam budes rada vracet...

TSal řekl(a)...

My ten turisťák naštěstí tak drastický neměli...tedy, ne že bych se ho nějak účastnila. Inteligentně jsem si zašla za doktorkou a nechala ji 10 minut přemýšlet, co mě, naprosto zdravé osobě, kterou viděla naposledy před třemi lety, má napsat jako zdůvodnění pro neúčast XDD

Anonymní řekl(a)...

*pat pat Gladness po hlavičce*
Já už si myslela, že se nám nevrátíš, nebyl ten turisťák nějak nechutně dlouhý?

Gladness řekl(a)...

Tay: Ano a ne... Trval do soboty... Jenže ještě v sobotu jsem šla na oslavu spolužáka a v neděli se křísila a snažila naučit EU...

Btw, tobě se stýskalo? *dojatá*


T´Sal: To se někdo má... XDDD U mé doktorky by mi to asi neprošlo....

TSal řekl(a)...

Glad : Asi takhle, já taky nakonec koukala, že mi něco napsala. Byla jsem smířená s tím, že mě pošle k modemu a ve škole mi napaří dvojku z chování za neomluvené hodiny. Pobytu ve škole mezi spolužáky jsem ochotná věnovat čas po dobu vyučování, nějaké 24/7 se u mě nevede, z toho mě spolehlivě vyléčil lyžák ^.^;

Gladness řekl(a)...

Až ke mně přijedeš, tak tě budu muset z tvých užasných zážitků vyzpovídat... XDDDD Těš se... XD

TSal řekl(a)...

Glad : To budeš muset za mnou do stanu XD

Marrion řekl(a)...

jsem tak rada ze jsi se vratila!!!uz od soboty jsem hlidala svuj blog, jestli tu nebude zminka o tvem navratu. XD * svitiva stalker očíčka* jsem vááázne rada ze jsi zpatky ! muhehe

Anonymní řekl(a)...

T'Sal: Lyžák? Víš že mě taky? X_x

Anonymní řekl(a)...

Na pěší tůru do hor mě nikdy nikdo nedostal. Se plazit do kopce v tom vedru, copak jsem magor? Mně úplně stačilo vyhrabat se v zimě z Pece až na naší chatičku. Kopec nebyl prudký, ale šlo se tam takovou klikatou cestou, takže se to hodně protáhlo. A proboha, co jste to za třídu? My sice měli taky pár nadšenců do podobných věcí, ale hromadně by to u nás nikdy neprošlo. Když jsme měli mít poslední třídní výlet, vedl se spor, jestli půjdeme na vodu nebo do kempu. Vyhrál kemp (ale já jsem nejela ani tam)