sobota 7. června 2008

Povídky a romány s homosexuální tématikou... aneb čemu se vyhnout

Nedokážete si představit, jak je těžké nalézt román, který by byl čtivý, svižný, vtipný a zároveň měl homosexuální zápletku. Fanfáry trubte, dne 1. června roku 2008 jsem ho objevila...

Než se ale rozepíšu o zmíněné knížce, chtěla bych se podělit se o své „skvělé“ zážitky a strasti ve hledání obsáhlejších povídek a románů tohoto žánru. Mimochodem, z některých mám stále ještě duševní újmu...


Že bych mohla hledat povídky tohoto typu, mě napadlo asi před půl rokem. Zkroušeně jsem tehdy shledala, že v češtině je velké kulové a když už se něco opravdu dobrého objeví, jde o poměrně krátký počin, což mě osobně moc nevyhovuje a nedokážu to pak tedy patřičně ocenit.

V tu chvíli se ale někdo nad mým skleslým já smiloval a tak jsem narazila na Aarinfantasy, respektive na jednu z jejích mnoha sekcí, o níž jsem do té doby neměla ani tušení, sekci Original fiction 18+. Už si nepamatuju, zda mi o téhle části fóra řekla má yaoi-slashem protřelá kámoška nebo jestli jsem na ní náhodou narazila sama, ale za to si naprosto přesně vybavuju tu radost, jež mě zaplavila, když jsem si uvědomila, jaký to poklad se přede mnou právě nachází.

Mé nadšení ale začalo pomalu uvadat, protože jsem zjistila, že většina tamějších autorek si osvojila několik skutečně nepříjemných zvyků, kterými mě umně dováděly k šílenství... a o nichž jsem optimisticky doufala, že zrovna v povídce se s nimi nesetkám. Deformace horšími yaoi se bohužel projevila v plné síle...


1.) Uke bývá nižší forma života, nad níž se čtenář pozastavuje, že vůbec byla schopna do této doby bez svého semeho přežít.

2.) To, že je kluk/muž gay, nutně znamená, že musí mít zálibu v cross-dresingu, make-upu, barví si vlasy na purpurovo a je emo nebo goth. Kombinace více možností se nevylučuje, naopak je vítána.

3.) Uke má vždy traumatizující minulost – znásilnění otcem/případně někým jiným, otec masový vrah či rodina zemřela při autonehodě/byla zavražděna. Zneužívání/šikanování v současnosti je neopominutelnou samozřejmostí.

4.) Uke je vždy duševně labilní, takže se často pokouší o sebevraždu nebo trpí bulímeií/anorexií.

5.) 90% populace je homosexuální.

6.) Uke pořád BREČÍ.


Já to vážně nechápu. Nikdo mi netvrďte, že TOHLE přinese povídce na zajímavosti. *znechuceně*
Abych ale jenom nekritizovala, skutečně se tu dá objevit i pár pěkných povídek, bohužel ale, autorky často dávají na komentáře členek fóra („Jak to X mohl Y udělat!! Chtěla jsem, aby byli šťastní!!! Už X nemám ráda!“) a příběh brzy sklouzne do přeslazené roviny, která musí diabetikům nutně přivodit menší záchvat. A přitom je to taková škoda, protože první polovina těchto povídek bývá zpravidla skvělá....

Jmenovitě: A Bridge Over Troubled Water (ze začátku skvělý angst)


Záhy jsem tedy shledala, že tudy má cesta za štěstím skutečně nepovede.
Ale zase někdo projevil dobou vůli a já náhodou narazila na odkaz na Fictionpress.com, web s originálními povídkami všeho druhu. K tomu stačí říct jediné, zadejte tam do vyhledávání slash (by summary) a zažijete menší extázi. Stovky povídek tohoto typu... opravdu velice dlouhých povídek..

Navíc, objevili se tu, světe div se, i ukeové, kteří mysleli (!!), byli drzí (!!) a chovali se jako chlapi/kluci (!!!!) – samozřejmě trošku civilizovanější, ale pořád poměrně věrohodně....

Ráda bych tedy doporučila: Shielded in Broken Armours (fantasy), Smoker seeks Seclusion (super cynik v hlavní roli), Mascara, Concrete Angel (docela depresivní)

Naneštěstí, s mým tempem a sítem i tento zdroj po pár víkendech vyschl a mně zůstaly oči pro pláč (obrazně řečeno XD)...
(Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, v této době jsem objevila kouzlo sunjeong manhw a některých shoujo mang. XDD)


A pak, asi před měsícem, jsem dostala NÁPAD.... Nikdo mi nevymluví, že jsem prostě geniální. Na internetovém obchodu Amazon.com jsem si totiž vyhledala pár románů s gay tématikou a trpělivě je házela (teda spíš jména jejich autorů) do svého stahovacího prográmku eMule. O pár dnů později jsem vlastnila celé giga tohoto materálu... Muhaha. Pro představu, jeden e-book má asi 780kb... *devil smile*

Ale i tady neměla má radost dlouhého trvání. Prosím vás, až mi někdo bude říkat, že Američané jsou puritáni, vymluvím vám to, a až mi naopak bude někdo tvrdit, že u nich může vyjít fakt všechno, budu pro změnu horlivě přikyvovat... Některá „díla“ bych vám fakt přála přečíst. Nebo raději ne, vlastně nepřála. *stále v šoku*

Naivně jsem očekávala, že když se ty knihy prodávají i tištěné, tak nějakou úroveň budou mít, to jsem se ale sekla. Všechny výše jmenovaná povídky jsou o několik úrovní výše, než většina těch publikovaných románů... přísahávám vám, že děj to nespatřilo ani zdálky. x_X
Na druhou stranu, neobyčejně jsem s u toho pobavila, to se tomu upřít nedá. Zjistila jsem, že:

1.) Můžete vydat román, kde každé druhé slovíčko je „fuck“ a „virgin ass“... a tyto dvě slova se stále opakují...pořád...pořád.... (Neodvažuju se to citovat jakýkoli úsek, bojím se, aby mi blog neomdlel.)

2.) Vše co jsme se učili o procentuálním poměru lidských ras, bylo mylné... Zapomněli se nám zmínit, že 20% populace jsou upíři a vlkodlaci.... a většina z nich tíhne ke stejnému pohlaví. (No dobře, možná nám to neřekli jen proto, že to tak úplně lidi nejsou, ale i tak to od nich nebylo fér. XD)

3.) Není nemožné, aby se do sebe zamilovali pirát z 18. století a humanoidní ufon ze století dvacátého šestého.

4.) Všichni kovbojové jsou homosexuálové.

Mám pokračovat? *trpí*


Už jsem to začínala vzdávat a smiřovala se s tím, že nikdy nenarazím na žádný vtipný gay román, u něhož bych se pobavila a zároveň potěšila svoji yaoi dušičku, když v tu, co se nestalo, stáhla jsem Fatal Shadows...
(Pokračování v příspěvku níže, v „úvodu“ jsem se rozepsala víc než jsem zamýšlela, takže tady této problematice (čti: stěžování) nechám vlastní příspěvek... XD)

11 komentářů:

TSal řekl(a)...

Lol, tak ti děkuji. Matka se na mě celou dobu dívala jako na magora, protože jsem tu smíchy doslova ležela na zemi, a když jsem jí vysvětlila čemu se směji, dívala se ještě divněji XDD

Gladness řekl(a)...

Ha ha... klubouk dolů nad tím, že jsi se jí pokoušela vysvětlit, čemu se to směješ... XDD

Ale ono je to spíš k pláčí! XD

Anonymní řekl(a)...

Bože... málem jsi způsobila, že jsem se zalkla, párkrát jsem měla namále. Nejdřív při čtení článku (ale uvědomila jsem si, že ani já už si nedokážu představit ukeho, který myslí TT_TT), pak jsem klikla na tu povídku Smoker seeks seclusion a stačilo mi podívat se na název druhé kapitoly: How to be an antisocial dick a měla jsem dost XDD Budu zodpovědná studentka a teď se půjdu učit, pak si dám litr kafe a v noci si to přečtu XDDD (raději ani nevzpomíná, že má rozečtenou jednu bezvadnou Godchild yaoi TT_TT)

TSal řekl(a)...

To víš, stále naivně doufám, že jednoho dne má rodina prozře a pochopí, jak zábavné a hodnotné koníčky mám XD
A k smíchu to je, jelikož jsi ty špatné věci musela číst ty a ne já XDDD

Sirriana řekl(a)...

Cauky cetla sem tvuj clanek a musim vic nez vrele souhlasit. . .od te doby co nejede veoh sem se vrhla na slash a no vetsina tech veci byla . . jak to rict. . .hrozna. . .nasla sem tam vsak jednu vyjimku. . ne ze by na ni neplatili nektere z vyse zminovanych zakonu, ale je to to nejlepsi v oboru co sem zatim cesky cetla. . jmenuje se myrtilles. . nevim estli nekdo tady znate. . .http://myrtilles.blog.cz/. .

Unknown řekl(a)...

přečetla sem si tvůj článek a musim se přiznat, že mě velmi pobavil! i já sem propadla tématům shounen ai a yaoi povídeka hledala sem na netu nějaké dobré stránky. bohužel jak už si sama zmínila těch dobrých je opravdu málo! ale měla sem štěstí na www.shounen-ai.povídky.estanky.cz sou snad ty nejlepší pvídky jaký sem našla! a nejsou tam žádní pošahaní ubrčení anorektičí uke. až na shinda z gravitation, ale na toho zase nedám dopustit! doufám, že ni napíšeš co si o těch stránkách myslíš!

Anonymní řekl(a)...

Rozhodně Amerika je stejně tak puritánská jako ne. Někdy mám pocit, že se tam nemohou dohodnout, ale zas kdyby byli jen jedním směrem, neměli bychom co číst o tom jak jsou ne - morální? Závidím, že umíš anglicky. Musím se spokojit s češtinou a to mám skoro všechno prolezle. Tedy kromě Harryho... nemohu Sorry.

Anonymní řekl(a)...

Přijde mi trochu divné psát komentář ke staršímu článku, ale třeba si ho přečteš. Bude dlouhý, muhaha. Hlavně chci poděkovat za komentář na můj LV. Zvláštní, že to tam opravdu někdo najde, víc než zvláštní, když si vezmu, jak na něj já sama kašlu. Za kvalitou Anity si stojím, poslední Blood Noir je lepší, ale zase neskonale nudná. Uvidíme s čím přijde v Skin Trade. Teď k článku, je skvělý, bez debat. A naprosto vystihuje moje vlastní zkušenosti. Vůbec, nečekala jsem, že kdy může existovat osoba, která bude mít se mnou společné moje trhlé zájmy o yaoi mangu a anime (to není až tak neobvyklé), ale s Fictionpress.com, Adrienem a Nočními běžci, to už je trochu zarážející... Btw. Znáš seriál Queer as Folk? Americký, tzn. plný klišé, ale hlavní postava = důvod proč těch pět sezón vydržet.

Gladness řekl(a)...

Vzhledem k tomu, že mi komentáře chodí i na mail, tak hned o každém vím. XDDD

Jinak samozřejmě, že Queer as Folk znám! XD Naprosto úžasný seriál, svojí kvalitou mě překvapil... Naopak mně se zdály všechny postavy věrně vykreslené a měla jsem je moc ráda.
Ale je fakt, že Brian byl prostě Charakter s velkým Ch. XD
A to klišé mi tak hrozný nepřišlo, a to jsme někdy cynik.

Btw, taky si mi udělala se svými podobnými zájmy radost, nadšeně se šklebím jak trotl. XD

Johanka řekl(a)...

:D:D
Jdu to všechno zkusit. :D

Allie řekl(a)...

Dokonalý článek. Opravdu se mi moc líbí tvůj styl uvažování a jestli můžu soudit, tak i činů :D. Pobavila jsem se a něco se i dozvěděla, takže vlastně asi moc děkuju :).