sobota 23. února 2008

Click

žánr: drama, komedie, romantické

počet volume: 8

manhwaka: Youngran Lee

licenzlé: Net Comics

dosud vyšlo volume: 8

download: Mangatraders (complete)


K vaší jistě nezměrné radosti se s vámi hodlám podělit o svůj další manga, tedy manhwa, objev. Žánrem vás jistě překvapím, protože to bude... *chvilka napětí* ... shoujo. Ano, ano... já vím, a ne, nečtu jen shoujo, prostě se to tak vždycky sejde... *bezradný pohled*
Je mi naprosto jasné, že má pověst shoujo odpůrkyně je definitivně v troskách. Když ono, no, shoujo je hrozně široký pojem... *marný pokus o znovunabytí navždy ztracené image*

Tak tedy, na manhwu Click jsem narazila na webových stránkách amerického nakladatelství manhwy NET Comics a okamžitě mě díky své anotaci zaujala. Takže vzápětí následoval mnohokrát ověřený a už zaběhnutý postup -> rychle se podívat na Mangatraders, zda tam nějaká dobrá duše neuploadla scany. K mému nezměrnému nadšení se tak stalo. Přesto má radost trochu pohasla, když jsem zjistila, že je tam jen 5 booků z osmi, ale vzhledem k tomu, že zbývající díly ještě ani nevyšly od NET Comics, tak si do budoucnosti stále uchovávám naději.



Hlavním hrdinou Click je šestnáctiletý Joonha Lee, kluk s téměř perfektním životem. Má sympatického nejlepšího kámoše Jinhooha (kolem něhož se vine jak liána, a ne, fakt to to není shounen ai ani yaoi), nadprůměrně přitažlivý zevnějšek, jeho studijní výsledky jsou též vysoko nad normálem a za zástup jeho obdivovatelek by se nemusela stydět ani rocková hvězda. Super, že?
No, to si
Joonha myslel taky. Nebo aspoň do chvíle než šel jednoho pěkného rána vykonat potřebu na toaletu a nezjistil, že mu něco podstatného chybí...
Jako správný muž (ehm, v této fázi možná muž už tak úplně ne) zděšeně zařve na celý barák a omdlí. Když se probere, rychlým pohledem zjistí, že to všechno je opravdu skutečnost a ne jen bizarní noční můra.
Co je však ještě šílenější, jeho rodiče vezmou ztrátu synovi mužnosti zaraženíhodně klidně a ještě šokovanému
Joonhaovi oznámí, že v jejich rodině nejde o nic zvláštního. Jestli si Joonha myslel, že se svět totálně zbláznil, tak po otcově prohlášení, že do svých 17ti býval ženou, a ne, žádnou operaci na změnu pohlaví nepodstoupil, prostě se to stalo, nemá náš hrdina už daleko k trvalému nervovému zhroucení.
Takže z hlavního hrdiny je rázem naše hlavní hrdinka...

Děj se posouvá o dva roky kupředu, kdy
Joonha žije už celý rok plně jako žena se vším všady. Teda aspoň z té vnější stránky. Jestli čekáte nějakou vnitřní změnu, tak se šeredně pletete. Joohna může sice být žena fyzicky, ale duševně je to stále kluk se stejným arogantní coolovním chováním jako na začátku a se zhruba početně obdobným zástupem obdivovatelů - a to kupodivu ne jen z mužské části populace.
Přesto
Joohna svojí novou podobu nesnáší, trápí se kvůli násilnému zpřetrhání všech svých pout z minulosti, kdy bývala kluk - zničení přátelství s Jinhooem a začínajícího vztahu mezi jím/ní a krásnou tmavovláskou Heewon Jung, krom toho musí nenadšeně odhánět školního Casanovu, Taehyuna Yoo, její city jsou jeden velký zmatek, a vůbec by dala nevím co za to, aby mohla být zase chlapcem. Jenže to nejhorší má teprve přijít... Lidé z její minulostí se kolem ní stahují s neodvratitelností katovi smyčky a jak jim má Joohna vysvětlit, že najednou je ONA? Navíc, co si má počít se svojí neutuchající hlubokou náklonností k nejlepšímu příteli, s níž si dřív nevěděla rady, ale teď jako dívka by možná mohla... Jenže to by Jinhoo nesměl mít několikaletý šťastný vztah se svojí přítelkyní už od juniorské střední školy, Hyejin...



Pokud jste četli The Day of Revolution od Mikiyo Tsudy/Tashi Zaou, tak si zřejmě říkáte, prakticky stejná zápletka, to prostě nemá cenu číst. Jenže to jste na omylu. The Day of Revolution byla okouzlující komedie, kdežto Click je spíše drama. Překvapeni? Já byla taky. Vzhledem k fantasymagorické zápletce, která by slušela spíše komedii, jsem právě takový žánr čekala a ono hle, můj odhad nebyl tak úplně správný. Ne, že by jste se tu nezasmáli, u některých scén se pobavíte báječně, ale na druhou stranu nebudete smíchy zrovna padat ze židle.

Celý příběh se točí okolo
Joonhe a hlavně jejích známých z minulosti. Sice to vypadá jako dosti chabé lákadlo, ale budete se divit, chvílemi jsem napětím nadskakovala ze židle. A hlavně, naprosto nedokážu odhadnout, jak to s Joonhe skončí... Bude sama? Nebo se jí nějakým zázrakem podaří ulovit Jinhooa? Nebo nakonec tím vyvoleným bude Taehyuna? Opravdu netuším, což je u shoujo opravdu nečekané a právě tenhle fakt mě na téhle manhwě dostal...

Pokud jsem vás stále k přečtení nenavnadila, tak dalším silným kladem této nepříliš dlouhé série jsou postavy. Joonhe je kapitola sama pro sebe. Existuje lepší ženská hrdinka než ta s téměř mužským chováním? Nebo tedy mužským anime/manga/manhwa chováním, pokud by se měla chovat jako průměrný příslušník mužského pohlaví, tak by to bylo dost otřesné. Díky bohu, v této manhwě se její nátura omezuje pouze na to, že neomdlévá při pohledu na hezkého kluka, zoufale nevzdychá nad nešťastnou láskou, neváhá někomu dát do zubů, když ji rozčílí a za všech okolností si zachovává ledový klid a nadhled... Ach, asi jsem se zamilovala.. XD
Další postavy jsou taky hezky podané, věrohodné, příjemně (ne)obyčejné, i když mě občas zaráží, jak drsné některé z nicj jsou... asi korejská nátura. *vzpomíná na andělsky vyhlížející Heewon*


Takže, nezbývá než dodat - koukejte si to přečíst!!! XDDDD Já jsem došla až tak daleko, že jsem si prvních 6 booků (+ 11. díl Let Dai), co jsou k mání, objednala na Rightstuf během jedné akce... Ha ha.. Minus 30% z ceny, no odolejte.. XDD





POSTAVY

Joonha Lee

Joonha je v nezáviděníhodné pozici, kdy se musí náhle vyrovnat se změnou svého pohlaví. Přestože fyzicky je to dívka, stále uvažuje a většinou i jedná jako kluk, jímž byla.

Dříve bývala středem společnosti, bavič a užvaněný, všemi obdivovaný cool kluk. Teď se z ní stala uzavřená, odtažitá a za všech okolností ledově klidná holka, která před nikým rozhodne nepadne na zadek. Což dost nemilým způsobem citelně zjistil školní playboy, Taehyuna Yoo. Přesto se z nich přes počáteční vzájemnou nevraživost stali přátelé.

Jsou pouze dvě osoby, pro které má Joonha i po těch dvou letech stále slabost, její nejlepší přítel Jinhoo, ke kterému nedokáže rozluštit, co cítí a tají před ním své nové "já", a potom krásná Heewon, dívka s níž málem chodila a nedokáže ji vidět v jejích pravých barvách.


Taehyuna Yoo

I když Taehyuna na první (a i na druhý, třetí, ... ) pohled působí jako povrchní frajírek, tahle mělká visáž skrývá vcelku sympatického, stále však arogantního a sebevědomého, kluka.

Taehyuna pochází z bohaté rodiny, kdy jeho biologický otec vlastní síť hotelů a kasin (aspoň teda myslím), čehož si je Taehyuna samozřejmě moc dobře vědom. Odtuď pramení právě ta jeho arogance. Překvapivě ale žije se svým nevlastním otcem, který býval/je členem yakuzy.
Ve svém volném čase mimo jiné pracuje jako krupiér, přičemž pěkně podvádí návštěvníky kasina. XDD Volají ho právě tehdy, když nějaký zákazník příliš vyhrává, v tu cvíli nastupuje Taehyuna a obrátí nenápadně hru v prospěch kasina.


Heewon Jung

Heewon bývala do Joohna zamilovaná a sama byla jedinou dívkou, ke které Joohna jako chlapec něco cítila. Pro něj/ní byla něco jako anděl.

Všechno se ale mění ve chvíli, kdy po dvou letech Heewon Joonha potká, teď už však jako dívku. Okamžitě nastoupí na škole, kam chodí Joonha a udělá cokoli, aby ji získala. Žárlí tak na všechny, kterým Joonha věnuje větší pozornost.

Jestliže dříve bývala Heewon andělem, tak teď je to pěkně nebezpečná, vypočítavá mrcha, která se nezastaví před ničím, aby dosáhla svého cíle. (Budete se divit, ale měla jsem ji ráda.. XD)




Jinhoo


Jinhoo byl vždycky z dvojice, Jinhoo - Joonha, ten rozumnější, klidnější, laskavější a jemnější.

Jeho snem bylo stát se slavným pianistou, což se mu nakonec opravdu podařilo. Jediným kazem na jeho štěstí bylo ztracení nejlepšího přítele, který se poděl neznámo kam a ani s s ním nerozloučil. Jinhoo se nikdy nevzdával naděje, že ho najde.








Hyejin

Hyejin bývala už do juniorské střední do Jinhooha zamilovaná a po nějaké době s ním dokonce začla chodit. Vždycky však tajně žárlila na Joonha a jeho blízkost s Jinhooem. Když se dovídá, že Joonha je dívka, přepadne ji strašný strach, že Jinhooha ztratí...

Hyejin není ničím zvlášť výjimečná, je to obyčejná dívka, jemná, milá, ale ne naivní, přestože tak na první pohled může vypadat. Velmi dobře si uvědomuje, co může s odhalením Joonhaina nového "já" ztratit...



8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

upřímně řečeno je mi hlavního hrdiny/hrdinky docela líto o.O předělat změnu z muže na ženskou a ještě k tomu nedobrovolnou, chudáááá~k <_< já bych brala radši opačný postup XDDD

Gladness řekl(a)...

To ja ani ne, jako holka jsem celkem spokojena... XDDD

Jj, taky mi ji/jeho bylo uprimne lito... Vubec jsme zvedava, jak to cele dopadne...

Anonymní řekl(a)...

Gladness... musím ti z velké, super velké hloubky mého prožraného a černého srdce poděkovat. Díky, že jsi TU! Díky za recenze, nápady i poznámky. Jinak bych opravdu nevěděla kam jinam jít. Mám takový pocit, že od té doby co Taylor nepřidává příspěvky je na netu mrtvo, ale naštěstí jsi tu ty!

Jinak k manhwě click, Mě bylo ho bylo líto a všech okolo. Takové trápení :( Opravdu jsem několikrát změnila svého favorita nepjprv pianista(napamatuji si jména) a pak ten tmavej. No doufám, že to sním tak skončí. Ufff

Anonymní řekl(a)...

Ehhmm, teď jsem si to po sobě přečetla a no doufám, že se mě tyhle překlepy nestávaj často. Néé opravdu nejsem retardovaná, česky umím(trošku)

Anonymní řekl(a)...

Yup a ještě jedna věc píšeš, že není dokončená, ale já měla pocit, že tam opravdu jen ten chapter 5 z volume 8 není,a že by to mělo skončit. Nemáš ten pocit?>o<

Gladness řekl(a)...

No, jako pátá kapitola tam "chybí", ale je to pouhých 5 stránek a žádný pořádný závěr to prý není. Spousta lidí na to nadávala... Upřímně, já jsem těch 5 stránek neviděla a vůbec skončila u šestého booku, takže nevím, o co v ději vlastně ke konci šlo...

Čekám totiž až mi přijdou ty závěrečný dva díly z USA...


Jinak moc díky za pochvalu, úplně se tu červenám, ale kecala bych, kdybych tvrdila, že se to krásně neposlouchá... XDD

Jinak já vůbec nevěděla, jestli fandit pianistovi nebo tomu blonďákovi, jsem tam měla ráda všechny... T_T
Mám dojem, že v podsledních dílech se mé dilema nevyřeší... XD

Anonymní řekl(a)...

No trošku jo. Ono to tam je aspoň pořádně eeee nechci ti to vykecat. :)

Gladness řekl(a)...

Chjoo, teď se budu užírat zvědavostí... XD